miercuri, 9 martie 2011

IX

ma mutasem practic la alex. eu eram mereu singura fara taica-mio, ai lui erau mereu plecati, iar casa lui era mai alimentata decat a mea. plecam numai la scoala. ne desparteam numai cand invatam pentru bac si asta se intampla cam des in ultimul timp. nu eram stresata sau tensionata sau ceva, dar asteptam sa-mi iau grija asta de pe umeri. alex ma sustinea, uneori chiar invata cu mine, sau repeta, isi aducea aminte mare parte din lucruri si eram recunoscatoare pentru ajutor, desi de multe ori se dovedea a fi o distractie... de cateva ore. ieseam rar cu gasca, vorbeam putin spre deloc cu oricine altcineva din afara casei, mancam mult, dormeam putin, radeam ca niste dementi, eu invatam ca niciodata, in timpul asta el trimitea editoriale la revista la care lucra. uneori ma lua valul, ma holbam la el cum fuma concentrandu-se, tasta de douazeci de ori un cuvant, de douazeci de ori il stergea. incepea propozitia de la capat, la mijloc ii venea o idee mai buna, reformula. in zece minute scria pagini intregi, umplea camera de fum si cand termina se uita la mine, pierdut, inca se mai corecta in gand, inca mai avea idei, dar avea o limita de caractere.
"da-mi un sinonim pentru convingator, am lapsus!"
"aa persuasiv"
"asa, ce desteapta esti!"
"inca te mai mira?"
"de mult nu ma mira nimic la tine, ma mira doar faptul ca nu ma mai mir cand tu in mod cert esti imprevizibila. ok, sunt incoerent, lasa. invata!"
"mi-e lene. mai am putin, termin dupa. nu te mai miri pentru ca tu esti mai imprevizibil."
"asta nu ma face mai inteligent decat tine?" faptul ca intra in discutie insemna ca am acordul sa nu mai invat. cand venea vorba despre scoala ma trata ca un copil. imi venea sa-l trantesc de toti peretii.
"nu, doar mai enervant." a venit langa mine pe pat. a dat caietele la o parte de langa mine, aruncandu-le pe jos. "te rog poarta-te frumos cu ele, trebuie sa imbatraneasca frumos."
"nu zau, vrei sa le pastrezi?"
"nu eu, taica-miu. are o fixatie cu maculatoarele."
"imi place cuvantul. bunica-mea imi zicea mereu sa pun coperti la maculatoare"
"arhaism lexical. ahahah!"
"oamenii au fixatiile lor, cum noi le avem pe ale noastre." se uita lipsit de expresie la mine, calm, rece. "chiar obsesii as zice"
a doua zi, dupa ultimul examen venisem direct acasa si eram in aceeasi pozitie pe pat. alex fuma mult, prea mult, parea agitat, ma dispera. am zis sa-l provoc poate ating vreun nerv ceva si imi zice ce are.
"ce ai face daca obsesia ta te-ar parasi pentru altu'?" nu eram chiar serioasa, dar nici nu glumeam. nu si-a schimbat expresia fetei, se uita doar mai adanc in ochii mei.
"cred ca i-as omori pe amandoi intr-un moment de furie sau altceva. as putea face orice in acel moment. as putea sa fiu rational, sau nu. oricum as accepta mai usor sinceritatea decat o minciuna. i-as ierta-o, daca m-ar vrea inapoi, asta daca ar mai fi vie. important e sa treaca de primul moment." nu vorbea la persoana a doua. nici macar nu lua in consideratie faptul ca ar putea fi parasit. nu de mine.
"sau daca nu vei mai fi obsedat, daca nu vei mai iubi?" acum se uita trist la mine. interpretase intrebarea ca fiind nesiguranta, dar nu se misca.
"putin probabil." evita cuvantul niciodata, nu-l folosea, era realist.
"si daca...?"
"m-as simti rau, nu stiu, vinovat, aiurea. nu vreau sa-mi imaginez. nu pot." i se pare ciudat ca-l intreb. nu se astepta. parea nemultumit.
"tu?"
"eu nu te-as omori, dar nici nu te-as ierta daca ai minti. sau foarte greu. dar eu intreb. sau daca mi se intampla mie ceva?" acum era gol, vid, peretii plamanilor lui stateau lipiti fara sa lase aerul sa intre. ii puteam simti pusul slab si apoi din ce in ce mai repede. se panica.
"adica?"
"daca mor sau ceva? dracu, nu stiu, dispar."
"atat iti trebuie, sa dispari..." evita prima ipoteza. i-am zambit cu jumate' de gura. intelesese. "ba, daca stii ceva ce eu nu stiu si nu imi spui pentru ca ai impresia ca nu pot suporta sa aflu, ai face bine sa incepi sa vorbesti pentru ca o sa te omor eu cu mainile mele in urmatoarele doua, ba nu, in urmatoarea fractiune de secunda si o sa fii vinovata daca putrezesc in inchisoare. o sa ma ai pe constiinta, zau. spuneee! deci?" ma uitam amuzata la el. "femeie, tu vrei sa turbez? pe bune, ce dracu'? te joci?" era la mai putin de 8 centimetri departare de fata mea, cristalinul meu nu se mai focaliza in ochii lui negri din care nici macar nu se mai distingeau pupilele, il vedeam cu un efect prost de blur din photoscape. respira pe fata mea si ma sufoca cu miros de tigara, dar macar incepuse sa respire din nou. "anca!!!" imi folosea numele numai cand era la limita, nu mai eram sotia lui acum, eram doar copilul secretos de care trebuia sa aiba grija si se simtea responsabil.
"nimic ba, ce sari asa? nu am de gand sa mor in curand.si acum pe bune chiar crezi ca ti-as ascunde asta? chiar ma crezi in stare sa tin secret daca as fi bolnava? stii ca ai fi primul care ar afla, ma incred in tine cu tot ce am, fie aia si o boala nenorocita, sa nu crezi niciodata ca as tine ceva atat de important de tine." ajungeam unde vroiam. uram sa-l manipulez in halul asta, dar aveam motivele mele. puteam sa vad remuscarea pe figura lui, clara, evidenta. "nu te-as minti niciodata, alex!"
"nici sa ma protejezi, nu?"
"nu."
"atunci nu te merit." stiam ce urma. "eu am mintit, sunt un bou. nu trebuia... am crezut, nu stiu ce am crezut, am sperat. am incetat sa sper, imi pare rau." i-am luat capul cu bratele si l-am tras l-a pieptul meu. plangea. stiam ca ascunde ceva, dar nu stiam ce, am incercat marea cu degetul si mi-a iesit. mi-as fi dorit sa nu, eram cacata pe mine.
"esti bolnav?"
"nu. dar el e mort, superiorii lui au venit sa-mi spuna cand erai la scoala, nu am stiut cum sa-ti zic, l-am pus pe taica-miu sa se afle daca e sigur. nu am stiut ce... ziceau ca din cauza unei bombe... te obligam sa inveti... nu stiu decat de cateva zile" se ridicase sa se uite la mine. nu-mi mai simteam corpul. "trebuia sa iei bacul, anca, nu puteam sa te las sa pici exact la ultimul, pentru ca ai fi picat, cacat, nu puteam."
"cine e mort?" il vedeam cum se departeaza de mine, dar el nu se misca, nici eu, inima mi se strangea, ma durea. imi venea sa crap.
"tatal tau." il uram pe alex in clipa aia, dar l-am lasat sa ma stranga la piept si cu bratele lui mari mi-a protejat lumea ce statea sa cada...

4 comentarii:

  1. Am dat si "interesant" si "aiurea" pentru ca e ca dracu' finalul.Cuuum baa?Abia astept sa vad daca o sa-l ierti pe Alex si ce o sa se mai intample ;;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da extraordinar iti sta in gat? :-))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Na ba ca nu-mi sta in gat !:-)) Ti-am dat de toate,ca sa-ti ajunga,you selfish biatch >:D<

    RăspundețiȘtergere